Infraestructures i serveis

Infraestructures

Ecologistes del Berguedà s’oposen a l’ampliació de la C-16

El Grup de Defensa de la Natura del Berguedà ha criticat l’anunci del Departament de Territori de la Generalitat d’ampliar l’Eix del Llobregat (C-16) a tres carrils —un d’ells, reversible— en el tram entre Berga i Bagà. Ho considera un “greu error” perquè “perpetua un model de mobilitat basat en el vehicle privat i en l’asfalt, insostenible en els paràmetres de sostenibilitat que el mateix govern català diu defensar”.

Els ecologistes aposten en un comunicat per prioritzar el transport públic i pensen que els problemes de trànsit “només se solucionaran disminuint el volum de trànsit i oferint alternatives”, com ara el tren.

Insisteixen que l’ampliació “perpetua el turisme de segona residència i especulatiu” i denuncien que aquest model expulsa la classe treballadora de la Cerdanya per l’augment del preu del lloguer.

Igualment, consideren que encara que s’ampliï la carretera el Túnel del Cadí continuarà fent de tap i es mantindran les cues a l’Alt Berguedà.

L’entitat acusa el govern d’incomplir “voluntàriament” l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible “en una obra faraònica que emetrà milions de tones de gasos contaminants a l’atmosfera en la seva construcció i que contribuirà a què se’n continuïn alliberant perquè afavorirà mobilitats insostenibles”.

Per tot plegat, anuncien mobilitzacions i accions per aturar el projecte.

La consellera de Territori, Ester Capella, va presentar recentment a Gironella el projecte d’ampliació, que inclou cinc túnels nous en paral·lel als existents i un viaducte a Cercs. La previsió és que l’obra, pressupostada en 240 milions d’euros, s’acabi el 2030.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.