Barcelona
Talls parcials a les línies L3 i L5 per millorar-ne la infraestructura
Les interrupcions començaran dissabte vinent dia 11 i duraran fins dilluns 13 a la nit
Els usuaris tindran alternatives de transport per fer els recorreguts
El proper cap de setmana, un tram de l'L3 i un altre de l'L5 quedaran interromputs pels treballs de millora de la infraestructura. Tanmateix, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) assegura que els usuaris disposaran d'alternatives de transport per cobrir aquests talls de servei. TMB explica que ha planificat aquestes interrupcions coincidint amb un cap de setmana i el dilluns de Pasqua Granada, tres dies en què baixa la demanda de mobilitat urbana.
A l'L3, el tall serà entre Zona Universitària i Maria Cristina. Els combois no circularan entre aquestes estacions per facilitar les tasques de renovació del dispositiu de canvi de via a Zona Universitària. Els desplaçaments en aquest tram, que inclou una única estació intermèdia, la de Palau Reial, es podran fer mitjançant els transbordaments de les línies d'autobusos regulars 7, 33, 67, 74, 75, així com les línies de tramvia que passen per la Diagonal. A partir de 3/4 d'11 de la nit, els usuaris tindran la possibilitat d'agafar el Nitbus N12.
Pel que fa a l'L5, el tall serà entre les estacions de Diagonal i Collblanc. S'aprofitarà aquesta interrupció per instal·lar un enclavament, és a dir, un equip electrònic de gestió de la circulació ferroviària. Per cobrir la mobilitat entre les estacions afectades, es podrà viatjar amb les línies L1 i L3 de metro o les R1 i R4 de rodalies. A més, TMB habilitarà un servei especial de bus amb origen a Collblanc i Diagonal que tindrà parada a cada una de les estacions fora de servei.
Aquestes dues tasques de millora tenen un pressupost total de més de 15 milions d'euros.
LA XIFRA
LA DATA
L'estació de Cornellà millora l'accessibilitat
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha iniciat les obres de millora de l'accessibilitat de l'estació de rodalies de Cornellà. L'actuació, que té un pressupost de 360.000 euros, consisteix a fer les andanes més altes, disminuint així la distància que queda entre els vagons. Les obres es complementaran amb encaminaments per facilitar els desplaçaments dels cecs. Aquests treballs són compatibles amb el pas de trens.