L'Adif proposa fer un mur de set metres per amortir el soroll del TAV a Vilafranca

L'alternativa és una pantalla de metacrilat de tres metres

Els responsables de l'Adif van reconèixer dimarts en la reunió que van mantenir amb l'alcalde de Vilafranca, Pere Regull (CiU), que incompleixen la normativa de decibels permesos quan el TAV passa per la part descoberta de la via dins del nucli urbà. Per solucionar aquest problema, l'Adif va presentar dues propostes al govern municipal. La primera consisteix a construir un mur de set metres d'altura, que aniria acompanyat d'una zona de vegetació per minimitzar l'impacte visual de la paret de formigó. La segona proposta suposaria la construcció d'una pantalla de metacrilat de tres metres d'altura i que acaba amb una mica de curvatura per amortir el soroll que s'eleva per sobre de la pantalla. En aquest cas, com que es tracta d'una pantalla transparent, l'Adif no ha previst la construcció d'una zona de vegetació. A més, només ha previst l'actuació a la zona antiga de Vilafranca, amb la qual cosa la part que queda al barri de la Girada quedaria fora de la proposta de l'Adif. Els responsables d'infraestructures del Ministeri de Foment entenen que les noves edificacions que es facin amb posterioritat al pas del tren ja haurien de preveure resoldre el problema del soroll amb mesures concretes assumides pels nous promotors. En aquesta situació hi ha la nova escola Dolors Piera. L'Adif creu que els tècnics que van dissenyar el centre ja haurien d'haver pensat en la manera d'amortir el so del pas del TAV en aquest edifici.

L'alcalde, Pere Regull, va explicar ahir que des de l'Ajuntament es defensarà l'aplicació de les solucions als dos costats de la via i, a més, ell és partidari de la concreció d'una solució intermèdia. «De moment, volem encarregar un estudi independent sobre els decibels permesos i els que genera el TAV», va dir Regull. Un cop el govern local tingui les dades necessàries, farà una proposta concreta. Però, ahir, Regull es va mostrar partidari d'instal·lar pantalles de metacrilat als dos costats de les vies, acompanyades d'una zona de vegetació que minimitzi l'impacte d'aquest element. Però l'alcalde de Vilafranca assegura que el govern no es vol precipitar, ja que no descarta poder arribar a demanar el cobriment total de la via a càrrec de l'Adif, en el cas que l'incompliment de la normativa referent al soroll permès sigui molt evident.

En la reunió que l'alcalde va mantenir amb els responsables de l'Adif, el govern municipal va aconseguir el compromís de l'administrador d'infraestructures de Foment de crear una comissió paritària amb l'Ajuntament. Aquesta comissió es reunirà de manera periòdica a partir de la setmana vinent per començar a desencallar totes les factures que l'Ajuntament té pendents amb l'Adif. Fins ara l'Ajuntament no ha volgut assumir el cost de les obres que li tocava per conveni perquè el govern municipal se sentia menystingut pel Ministeri, ja que fins ara no hi havia hagut cap prova de la intenció de resoldre els problemes que han sorgit a Vilafranca a causa d'aquest projecte. De moment, queda sense resoldre el problema de les esquerdes generades per les vibracions del TAV a la part coberta de la via. Però Regull creu que, a principis de juliol, es podrà celebrar una audiència pública per donar informació als afectats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.