Un centenar d'alumnes d'aules d'acollida participen en una trobada a Sort

La II Trobada d'aules d'acollida secundària de les comarques del Pallars Sobirà, el Pallars Jussà i la Noguera

En aquesta segona trobada hi ha participat els centres; IES Els Planells d'Artesa de Segre, el CC El Carme de Balaguer, l'IES Almatà de Balaguer, l'IES Ciutat de Balaguer, l'IES de la Pobla de Segur, l'IES de Ponts, l'IES Hug Roger III de Sort, el CC Maria Immaculada de Tremp i l'IES Tremp. Els alumnes que han participat en la trobada han estat un total de 91.

Josep Manel Fondevila, assessor LIC (Llengua Interculturalitat i Cohesió social) del Servei Educatiu dels Pallars, diu que han intentat relacionar alumnes amb edats similars i nivells de llengua similars de països diversos. Durant el curs, els escolars s'envien cartes, postals o correus electrònics i el dia de la trobada és quan es coneixen. Josep Manel Fondevila, explica que es tracta d'una manera divertida d'aprendre el català. Els alumnes s'han conegut solament a través de la llengua escrita i la Trobada serveix per practicar la llengua parlada amb els joves que s'han escrit durant el curs. Mitjançant dinàmiques de grups no sols han pogut conèixer la seva parella sinó conèixer la resta d'alumnes dels altres centres.

A l'hora de formar les parelles s'intenta que siguin més o menys de la mateixa edat, noi noia a ser possible, amb un mateix nivell de llengua i de països i cultures el més llunyanes possible. Els alumnes de les aules d'acollida de secundària han participat durant el matí a activitats per facilitat la pràctica del català mitjançant dinàmiques de grups. Les activitats han finalitzat amb un itinerari guiat per la localitat de Sort a càrrec d'estudiants de l'IES Hug Roger III.

L'aula d'acollida és una eina de treball creada per atendre a la diversitat en els diferents centres d'ensenyament inclòs al Pla per la Llengua i la Cohesió Social, posat en marxa pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. L'aprenentatge del català, coma llengua vehicular, els aspectes de caràcter pedagògic i l'integració social i cultural dels nouvinguts són els objectius principals de l'aula d'acollida.

Amb els alumnes de nova incorporació es procura que assisteixin a l'aula d'acollida d'entre 6 i 9 hores, depenent de l'alumne i les seves característiques personals, com per exemple, la seva llengua de procedència, edat o moment del curs en què ha arribat. És important que aquests alumnes no perdin la referència del seu grup classe, ja que, un altre objectiu de l'aula d'acollida és que els alumnes es puguin incorporar el més aviat possible al ritme normal de les classes, amb els seus companys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Més de quaranta activitats en la 7a edició de la Fira del Tap i el Suro

CASSÀ DE LA SELVA
SOCIETAT

Protecció Civil activa el pla Inuncat per pluges intenses aquesta nit

Barcelona
SERVEIS

El servei metropolità de bicicleta compartida suma més de dos milions de viatges

Barcelona
INFRAESTRUCTURES I SERVEIS

Inauguren la nova terminal del Port de Tarragona que pot assumir tres creuers a la vegada

Tarragona
INFRAESTRUCTURES I SERVEIS

Renfe oferirà 400 trajectes diaris en bus per garantir la mobilitat de l’R4 i l’R8

Barcelona
SOCIETAT

El reallotjament de veïns de Sant Roc s’acaba 24 anys després

Badalona
INFRAESTRUCTURES

Unes obres a l’L2 del metro anul·laran el servei entre les estacions de Clot i la Pau

Barcelona
sOCIETAT

La Fira Argillà d’Argentona fa el pas a festival amb la República Txeca com a convidada

Argentona
societat

Girona acull el lliurament dels Premis Solidaris ONCE Catalunya 2024

girona