Societat

El nou SAC de Tortosa estalvia temps i cues

El nou servei d'atenció ciutadana (SAC) de l'Ajuntament de Tortosa funciona des del 2 de febrer, en el marc del procés de modernització de l'administració municipal. L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, i la regidora de Governació, Rosa Cid, van fer ahir un primer balanç del nou sistema, que suposa una millora molt notable en el servei públic, ja que als usuaris se'ls ha reduït el temps d'espera i la durada de les consultes. Així, els ciutadans que arriben a l'Ajuntament per fer un tràmit obtenen un número en una màquina expenedora i passen a la sala d'espera renovada, situada al pati central de l'edifici, el qual ha estat totalment remodelat. Un cop allà, a través d'una pantalla i de la megafonia són cridats per ser atesos en una de les taules, en funció del servei que demanen o del tràmit que vulguen fer. De fet, des de la planta baixa ara es poden fer tots els tràmits, inclosos els relacionats amb la gestió urbanística. En una setmana, ja s'han atès 890 persones, 232 de les quals amb un sistema de gestió exprés: el 47%, en menys d'un minut; i el 62%, havent d'esperar menys de cinc minuts.