Societat

La contraportada

‘Souvenirs' amb segell de qualitat

L'artista ampostina Sara Domènech guanya el concurs Empremtes de Tortosa amb un clauer de metacrilat que simbolitza la convivència de les tres cultures a la ciutat

Disposar d'un souvenir que transmeti la imatge de Tortosa com a ciutat de turisme cultural. Aquest és l'objectiu del concurs Empremtes de Tortosa, convocat per l'Ajuntament i que ja té guanyador. L'artista ampostina Sara Domènech ha estat la premiada pel jurat del concurs per l'elaboració d'un clauer de metacrilat que porta gravat amb làser el símbols de les tres cultures (la jueva, la islàmica i la cristiana) que van conviure a Tortosa i que sobreposats formen una sola imatge amb què Domènech ha volgut destacar el paper de cruïlla de Tortosa. “Són tres símbols que en unir-se formen una única imatge”, va dir l'artista. L'Ajuntament li farà una comanda inicial per valor de 100 euros per vendre el clauer a les oficines de turisme i el Centre d'Acollida Turística, i després es faran altres comandes en funció de la demanda. També el sector privat pot contactar amb l'artista per adquirir el producte i, de fet, la mateixa Domènech tindrà a la venda el clauer a la seua joieria d'Amposta.

Però Domènech no és l'única guanyadora del concurs, sinó que el jurat ha elegit dos finalistes més, que també podran comercialitzar les seues peces a les oficines de turisme. Es tracta d'un collaret que simbolitza dues gotes d'aigua, de Sebastià Shaw, i d'una caixa de sabons de Lyn Baker amb inscripcions del castell de la Suda, la navegació fluvial i els templers, i amb olors del territori, com la flor del taronger o el romaní. “Els tres productes es poden produir en sèrie i es poden comercialitzar, no són peces exclusives”, va manifestar el regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Tortosa, Ricard Forés. En aquest sentit, amb la convocatòria del concurs Empremtes de Tortosa també es pretén dinamitzar l'activitat dels artesans de les Terres de l'Ebre. “Intentem unir el turisme i el marxandatge amb el treball artesà”, va dir Forés, que aposta per unes icones turístiques amb segell de qualitat. I aquest segell és el que han aconseguit els finalistes del concurs, ja que les seues peces han estat valorades pels membres del jurat del concurs, un jurat integrat pel president de l'Associació d'Artesans de les Terres de l'Ebre, Gregori Serrano; el ceramista Joan Panisello; la tècnica de Cultura de l'Ajuntament, Maria José Bel, i el tècnic de Turisme, Vicent Ruiz.

Tant la peça guanyadora del concurs com les altres dues finalistes, i la resta de treballs que s'han presentat al concurs (una quinzena en total) s'exposen a la fira multisectorial Expoebre, que dedica un espai important al món de l'artesania. Així, a més dels treballs d'Empremtes de Tortosa hi ha un racó per a l'Associació d'Artesans de l'Ebre i un altre espai del curs de disseny de productes artesanals, subvencionat per Artesania de Catalunya i dirigit per Joan Antoni Blanc. Precisament, l'obra guanyadora es va gestar en el curs d'artesania. Pel que fa al preu de la nova icona turística de Tortosa, serà d'uns 7 euros, segons Forés, tot i que encara no s'ha concretat, i l'artesana deixa clar que ella no fixa el preu de venda al públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.