L'ocupació dels vols a Girona és més alta ara que abans de l'entrada al Prat
Ryanair manté uns percentatges molt similars entre els dos aeroports
Les xifres d'abans d'entrar al Prat eren, fins i tot, lleugerament inferiors a les d'ara
L'entrada de Ryanair al Prat ha representat un descens de les rutes i les freqüències que s'ofereixen des de Girona. En canvi, tot i que una part de les destinacions també s'ofereixen des de Barcelona, els percentatges d'ocupació mitjana dels vols es manté en xifres molt similars i, fins i tot, superiors. Des del setembre de l'any passat, quan van començar a operar al Prat, i fins al gener, el percentatge era d'un 70% d'ocupació a Barcelona i d'un 72,9% a Girona. En el mateix període, però de la temporada anterior, els vols de Girona anaven plens en una mitjana del 71%, gairebé dos punts menys. Segons les últimes dades, del mes de febrer, la tendència es manté en línies generals. Barcelona ja supera Girona, però amb un marge molt reduït, ja que mentre Ryanair té plens els avions en un 68% al Prat, a Girona ho fa en un 66,5%. El mateix mes del 2010, el percentatge era de 65,4%.
Canvi de vols a Trapani
Una de les rutes que Ryanair ofereix des de Girona és cap a Trapani. Ahir la companyia va anunciar que com a mínim fins dilluns aquests vols es desviaran cap a l'aeroport de Palerm, perquè el de Trapani té tancat l'espai aeri pel conflicte bèl·lic amb Líbia. D'altra banda, la companyia també ha anunciat que segons les seves estadístiques, el febrer va tenir un índex de puntualitat del 92%.
LA XIFRA
LA DATA
Sense novetats amb l'arribada de Spanair
La proposta de Spanair per cobrir el vol entre Girona i Madrid que abandonarà Ryanair continua ara mateix sense resposta. Fonts de la companyia van explicar ahir que a hores d'ara no hi ha cap novetat, i que estan pendents de com evolucionen les negociacions entre Ryanair i la Generalitat abans de prendre cap decisió definitiva.