Cheek by Jowl obre oficiosament Temporada Alta amb «Macbeth»

La qualitat dels espectacles forans és el trumfo que exhibeix aquest any el festival

El fet que el primer espectacle del festival, malgrat no estar revestit amb la condició d'espectacle inaugural, sigui el Macbeth de Shakespeare –a càrrec de la que és actualment la companyia més prestigiosa del món en la posada en escena de textos del dramaturg anglès, Cheek by Jowl, sota la direcció de Declan Donnellan, alumne avantatjat de Peter Brook– podria semblar una declaració d'intencions respecte del que serà l'edició de la mostra d'aquest any. Perquè Temporada Alta 2009 excel·leix, molt especialment, però sense oblidar els de casa, en l'apartat d'espectacles estrangers, amb creadors de primer nivell europeu i mundial, com ara els mateixos Donnellan i Brook, Daniel Veronese, Marthaler, Lupa, Kentridge, Sidi Larbi, Beckett, The Watermill Theatre i Piccolo Teatro di Milano.

Tot i això, el festival ja ha exhaurit entrades de l'espectacle, més que coral, multitudinari, La festa, dirigit pel gironí Jordi Prat al Casino; de Product, dirigit per Julio Manrique i protagonitzat per David Selvas i que l'autor, Mark Ravenhill, ja va portar al festival, fent el monòleg ell mateix, l'any 2006; d'Alícia ja no viu aquí, el nou projecte de Pablo Ley i Josep Galindo, responsables del magnífic espectacle La maternitat d'Elna, que tornen a fer una incursió poètica i musical en el món de la dona sota el franquisme; de la comèdia dels cellerencs 4Produccions Alopexidin, escrita i dirigida per Xavier Pujolràs, i del reeixit Hamlet, dirigit per Oriol Broggi, que tan bona crítica va tenir a Barcelona. La festa i Alopexidin formen part del grup de les estrenes gironines a les quals caldrà prestar atenció, com ara, a partir de demà mateix, Alaska i altres deserts, producció de La Planeta –demà, dissabte i diumenge a la mateixa sala– dirigida per Xicu Masó i basada en textos de Harold Pinter, o Novembres, també produït per La Planeta i dirigit per Pere Puig, sobre textos de Dostoievski i Lars Nóren, amb interpretacions de Meritxell Yanes i Albert Prat.

30
estrenes.
És el nombre d'estrenes absolutes de la programació del festival, que arriben gairebé al 50% del total dels espectacles que formen el cartell. Hi ha un total de deu estrenes a l'Estat, confirmant la mostra com a porta d'entrada d'espectacles de creadors forans. El total d'estrenes a Catalunya és de set i, dels 74 espectacles, 33 són d'autoria catalana. A més, Temporada Alta coprodueix o col·labora en 26 dels espectacles programats.
121
funcions.
Abans de començar la venda d'entrades, els responsables del festival comptaven a oferir un total de 112 funcions de 74 espectacles, la qual cosa suposava que es posaven a disposició del públic 46.594 entrades, deu mil més que l'any passat. Doncs bé, les previsions s'han tornat a superar, ja que s'han hagut de programar noves funcions de vuit espectacles, dues de les quals, del monòleg Non solum.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Ferran Aisa
Biògraf

“Les èpoques, encara que no ho sembli, sempre estan connectades”

Barcelona
Eduard Iniesta
Músic

“Dir «bon dia» al veí quasi s’ha convertit en un acte heroic”

Barcelona
ARTS EN VIU

Els festivals de Terres de l’Ebre teixeixen una xarxa de complicitats

BARCELONA
novetat editorial

El gironí Joan Jaile publica la novel·la juvenil ‘Thanda Arlooise i el despertar de la màgia’

girona
música

Anuel AA serà el cap de cartell del Mediterranea Festival de Roses

roses
Cultura

Mor Alice Munro, Premi Nobel de literatura el 2013

ARTS EN VIU

Peralada estrena una òpera feminista i un viatge per la música del cine d’Almodóvar

BARCELONA
cinema

Maria Ripoll adapta la novel·la ‘També això passarà’

Barcelona

Buenafuente inaugura l’exposició ‘Naturalment’

blanes