La cursa deixarà a Tarragona uns 600.000 euros i gairebé farà omplir els hotels

El sector hoteler, el més beneficiat, incrementarà la seva ocupació en un 25% gràcies a la pernoctació de la cursa ciclista

Des del sector hoteler s'ha rebut amb els braços oberts el pas de la Vuelta 2009 per Tarragona, que durant dos dies suposarà la pernoctació a la ciutat de les més de 3.000 persones que integren l'esdeveniment i la seva caravana publicitària. Tal com dirien els astròlegs, els astres s'han ajuntat i han desencadenat una sèrie de fets provocant una bona situació per a un sector en plena crisi. És obvi que és una mala època per al sector hoteler, per diverses raons. En primer lloc, per un fet que ja no és notícia: la crisi. Segonament, perquè la primera setmana de setembre és «beneita» pel sector. D'una banda, la gent torna de vacances, les famílies preparen la represa de l'escola de la canalla i els treballadors de les empreses es reincorporen a la feina i no planifiquen els viatges fins al cap d'una setmana. A més, el fet que aquesta vegada els equips i organització, premsa i autoritats es quedin dos dies –a causa del fet que l'etapa de Tarragona-Vinaròs ve després de la jornada de descans– fa que la situació sigui «perfecta» en vistes de la conjuntura actual.

«La Vuelta no salva la temporada, però és una ajuda.» Aquesta és la valoració que fa Carles Segarra, president de l'Associació d'Hotelers de Tarragona, ja que en «dos dies no pots salvar la temporada». En total, segons Segarra, l'impacte econòmic de la Vuelta pel que fa a ocupació hotelera repercutirà en un augment d'entre el 20 i el 30%. Segons Segarra, l'agost no ha estat «dolent del tot», però els hotels han rebut molt positivament la injecció econòmica de la Vuelta, que es repartirà de manera diversa. L'hotel AC segurament ha estat el més beneficiat de tots, ja que gràcies a la cursa ciclista tindrà el 100% d'ocupació, i un 70% de les habitacions seran per a gent de la Vuelta. Aquest hotel ha estat tot just una de les excepcions al bon agost generalitzat malgrat la crisi (ha tingut una baixada d'un 14% d'ocupació). L'hotel Astari i l'Imperial Tarraco han estat dos dels altres grans hotels beneficiats pel pas de la Vuelta per la capital tarragonina, ja que avui, el dia més fort pel que fa a l'ocupació de places, tindran uns augments del 50%.

Des del gremi, tot i que es valora molt positivament l'organització de l'esdeveniment, també es considera que en altres edicions de la cursa estatal l'ocupació havia estat més gran. Rosa Pintado, gerent de l'hotel Astari, va comentar que, tot i l'increment econòmic que suposa la cursa, altres anys van ser millors, encara que qualsevol esdeveniment d'aquest tipus «sempre és benvingut». Un altre hotel que ha sortit beneficiat pel pas de la cursa espanyola ha estat el Ciutat de Tarragona. Albert Pedrol, director de l'hotel, comparteix l'opinió de Pintado pel que fa al major impacte d'altres anys, tot i l'increment del 25% del nombre d'habitacions ocupades.

Tarragona i la seva gent

Des del Patronat d'Esports de l'Ajuntament de Tarragona –l'organitzador del recorregut de la Vuelta–, s'han volgut premiar els punts estratègics de la ciutat i la seva gent. «La ruta havia de permetre veure la façana marítima i les ruïnes romanes», ha declarat Ramon Cuadrat, gerent del Patronat d'Esports de l'Ajuntament, tot i que serà difícil valorar l'impacte mediàtic que tindrà la retransmissió per part de les diferents televisions estatals i estrangeres.

D'altra banda, i a causa del fet que diversos carrers de la ciutat estaran tallats al trànsit, el consistori de Tarragona ha volgut «premiar» els tarragonins fent que puguin gaudir de l'acte. «Volíem que el recorregut passés per la Rambla Nova, perquè la ciutat sencera en pogués gaudir», justifica Cuadrat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona