Serveis

infraestructures

Ryanair anuncia avui que suprimeix més vols a Girona

La companyia torna a tensar la situació en esgotar-se el termini fixat amb la Generalitat per arribar a un acord

Dels 200 vols de l'última temporada d'hivern es pot passar a la meitat

S'ha esgotat el termini per arribar a un acord. La Generalitat i Ryanair han estat negociant fins a últim moment, però sense èxit. La companyia ha convocat per avui una roda de premsa a Barcelona en què anunciarà la segona gran retallada del nombre de vols a l'aeroport de Girona d'aquest any. Si no hi ha cap novetat d'última hora, en aquesta temporada d'hivern Ryanair oferirà aproximadament la meitat de les freqüències que l'hivern passat, quan tenia uns 200 vols a la setmana. Falta per veure quines seran les rutes que desapareixeran i en quines hi haurà una reducció de les freqüències setmanals.

Tal com van explicar la setmana passada fonts de la companyia aèria, aquesta setmana era la data límit per arribar a un acord, ja que han de tancar la programació i començar la venda de bitllets de la temporada d'hivern. Cap proposta de la Generalitat dels últims mesos no ha satisfet l'empresa. L'última consistia en unes ajudes de 7,5 milions anuals per 4 milions de viatgers, en la línia del que havien pactat Ryanair i l'anterior govern de la Generalitat, més la previsió d'una rebaixa de taxes i l'oferiment d'uns terrenys per fer-hi un hotel, un hangar o un centre de formació per a treballadors. De fet, en l'anunci de les retallades per a l'estiu, el vicepresident de Ryanair, Michael Cawley, ja va advertir que enduriria les condicions per mantenir una aposta forta per Girona, arran de la voluntat del nou govern de la Generalitat de negociar el conveni firmat al desembre. A més, Ryanair ha decidit deixar a terra un terç de la seva flota aquest hivern per reduir costos, i el fet que hagi concentrat la seva estratègia a Catalunya en l'aeroport del Prat no feia preveure una gran activitat a Girona aquest hivern.

De fet, avui també s'espera que la companyia anunciï un augment del nombre de vols des de Barcelona, si bé no seria amb xifres espectaculars. En tot cas, Cawley ja va afirmar que si no hi havia acord, la reducció podria voltar el 50% per aquest hivern a Girona, una previsió que tot indica que es complirà. Més endavant caldrà veure si es reprenen les negociacions entre les institucions catalanes i la companyia per arribar a un acord per l'estiu vinent, ja que a partir del gener Ryanair no rebrà cap ajuda per operar des de Girona.

Recoder: “Primer, el contracte”

Tot just ahir al matí la premsa es feia ressò d'unes declaracions de Ryanair que convidaven a l'optimisme: la companyia confiava a posar-se d'acord amb la Generalitat. Sabent el tarannà erràtic d'aquella empresa, el conseller de Territori i Sostenibilitat es va mostrar caut quan ahir a Olot li van demanar la seva reacció a aquelles manifestacions. “No hi ha ningú al món que pugui preveure com poden acabar unes negociacions amb Ryanair”, va advertir Lluís Recoder. “En qualsevol cas –va afegir–, abans de negociar en ferm cal que la companyia compleixi el que va signar en els contractes pels aeroports, tant de Girona com de Lleida i Tarragona; aquesta és la base de la negociació”, va recalcar. D'altra banda, el grup del PSC de Girona portarà al ple d'avui una moció a fi que el consistori se sumi al manifest en què entitats i institucions gironines reclamaven la gestió de l'aeroport des del territori. En la moció es demana també la participació de l'Ajuntament en els organismes que es constitueixin per gestionar la infraestructura.

R.E. / J.N.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.