El Punt, premi nacional de Comunicació

El jurat destaca l'aposta per la informació de proximitat, el foment del català i la contribució a la vertebració del territori

L'acta del jurat afirma que «es tracta d'una història d'èxit, iniciada a Girona a partir d'una modesta edició comarcal, que aconsegueix fer-se un espai propi i, a base de talent i tenacitat, es converteix en un mitjà de referència nacional, amb una difusió creixent». També remarca: «Des del primer dia, quan es denominava Punt Diari, ha apostat decididament per la informació de proximitat, pel foment de l'ús social de la llengua catalana i ha contribuït a la vertebració del territori. Aquesta trajectòria d'un diari en català, ja meritòria en ella mateixa, ha de ser especialment destacada en un moment en què la premsa, a nivell global, ha de redefinir-se i ressituar-se en un entorn canviant.»

Enguany, el jurat dels premis està copresidit pel conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, i el conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs, que assisteixen a les reunions amb veu però sense vot. El jurat també està format pel secretari de Mitjans de Comunicació, Carles Mundó; el secretari de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació, Jordi Bosch; l'historiador Joan B. Culla; Enric Frigola, en representació del Col·legi de Periodistes; els doctors en ciències de la informació Josep Gifreu i Enric Marín; Rafael Jorba i Santiago Ramentol, del Consell de l'Audiovisual de Catalunya; el director general de Difusió Corporativa, Jordi Fortuny; el director de l'Institut de la Comunicació de la UAB, Miquel de Moragas; la rectora de la UOC, Imma Tubella; la directora de Telecom BCN de la UPC, Elisa Sayrol; la degana de la FIB de la UPC, Maria Ribera Sancho; el vicepresident de la CMT, Marcel Coderch, i el publicista Lluís Bassat.

El diari líder en català

Des que el 24 de febrer de 1979 va sortir el número 1 d'El Punt a les comarques gironines el projecte d'un diari independent, català, comarcal i democràtic no ha parat de créixer. A partir del desè aniversari, les edicions del diari es van anar estenent pel territori al Barcelonès Nord, el Maresme, les Comarques Tarragonines, el Vallès Occidental, el Garraf i el Penedès, fins al 2003 quan, amb l'edició de Barcelona, es va arribar al conjunt de les comarques barcelonines. Pendents de tancar el cicle, amb l'edició de Lleida, El Punt es reforça cada dia amb El 9, l'únic diari esportiu en català, i els caps de setmana amb els suplements Punt de Festa, i la revista Presència, una capçalera històrica que va néixer el 1965, i que el diari va incorporar l'any 1982.

Ara, El Punt aposta per accelerar la inversió a internet i recapitalitzar el projecte per sortir reforçat de la crisi. L'objectiu principal d'aquesta aposta és la versió digital del diari, www.elpunt.cat, que fa que els 946 municipis de Catalunya tinguin la seva edició amb continguts informatius i els de serveis de cada localitat. I des del mes d'agost, també tenen la seva edició local els 542 municipis del País Valencià i els 226 de la Catalunya del Nord. La voluntat de l'empresa editora també és ser present a la resta dels territoris de parla catalana i fer una edició local a cadascuna de les localitats de les Illes, la Franja de Ponent, Andorra i la ciutat de l'Alguer (Sardenya).

La difusió mitjana d'El Punt durant el 2008 va ser de 25.143 diaris, un 2 per cent menys que l'any anterior, en un marc de davallada generalitzada de la premsa en paper. Tot i això, és el segon diari més venut en català i el més llegit dels que es fan únicament en català, amb una audiència de 172.000 lectors, segons la darrera onada de l'EGM (octubre 2008-maig 2009). Això situa El Punt en el quart lloc del rànquing de diaris de pagament a Catalunya, darrere d'El Periódico, La Vanguardia i El País.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.