Tarragona s'unirà al lobby que demana el corredor del Mediterrani

El grup de pressió és Ferrmed

Ballesteros va fer aquestes declaracions en la visita del seu homòleg de Barcelona, Jordi Hereu, que també va destacar la necessitat de la incorporació de Tarragona a aquest lobby. Tant l'un com l'altre van destacar la importància què té per a Catalunya el corredor del Mediterrani. «Ens falten 150 quilòmetres per connectar amb Montpeller i Perpinyà», va recordar Hereu, que va subratllar que aquesta connexió d'alta velocitat també permetrà «la millor gestió i moviment de les mercaderies». Hereu va insistir en la necessitat que s'hi sumi Tarragona. «El combat cap al nord d'Europa ens ateny a tots», va indicar. Ballesteros va acceptat l'oferiment, tot matisant que ja fa temps que es treballa en aquesta qüestió i que la incorporació de Tarragona al Ferrmed s'aprovarà en la comissió de govern. Ballesteros va destacar que la ciutat rep un gran nombre de turistes del sud de França, i que, per tant, la connexió a través del tren d'alta velocitat «permetrà recollir tot el potencial turístic i de negoci de la zona».

Més de 150 organismes europeus

EL PUNT

Ferrmed és una associació que integra 150 organismes europeus –ports, cambres de comerç, col·legis professionals, empreses i altres entitats públiques i privades– que es va crear el 2004, i que elabora propostes en matèria ferroviària amb afectació a tot el sud d'Europa. Segons un estudi encarregat per aquest grup de pressió, l'eix ferroviari de passatgers i mercaderies des del Mediterrani fins a Escandinàvia requeriria una inversió de 12.000 milions d'euros només a Catalunya. L'entitat proposa com a inici d'obres a Catalunya la instal·lació de vies d'ample internacional a la línia convencional entre Portbou i Girona, amb circumval·lacions a Figueres i Girona, i la construcció d'una nova línia d'ample internacional, prioritària per a mercaderies, entre Sant Celoni, el Papiol, Vilafranca del Penedès, Reus i Tarragona, amb connexió als dos grans ports del país. El grup planifica enllestir totes les obres catalanes el 2020. El primer pas és que la Unió Europea el consideri projecte prioritari del continent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un estable cremat a fa 2.200 anys es relaciona amb el pas de les tropes d'Anníbal pel Pirineu

Bellver de Cerdanya
LA CRÒNICA

“Girona no s’acaba al carrer del Carme”

religió

Entrellaçant cristianisme i catalanitat

Barcelona
integració

Mataró recull l’‘artivisme’ de la Vocalia de Dones de Rocafonda

mataró
GIRONA

Pepita Perich rep el guardó al gironí de l'any dels Premis Generalitat

GIRONA

Reclamen a l’Escala que Catalunya reconegui el seu passat esclavista

l’EscaLA

Arxivada la investigació per la mort de 55 avis en una residència de Palau-Solità durant la pandèmia

Barcelona
MEDI AMBIENT

El Maresme busca consens pel litoral

Mataró
RELIGIÓ

La mediació de Mossos posa fi a 15 dies de resistència a l’Esperit Sant

Barcelona