L'emplaçament de l'estació farà que només els habitants de Girona treguin partit del TAV per anar a Barcelona

La falta d'aparcaments i de transport públic serà el principal problema

La poca distància entre Barcelona i Girona farà que el TAV sigui una avantatge per als gironins propers a l'estació, però que, en canvi, no representi cap avantatge respecte al cotxe, si qui vol agafar el tren prové de fora de la ciutat. La dificultat per accedir al lloc on hi haurà l'estació, la manca de grans bosses d'aparcament públic –tot i que l'estació n'inclourà– i també la poca efectivitat de les connexions de transport públic faran que el possible usuari de fora de Girona hagi d'afegir un temps que farà que no hi surti guanyant respecte de fer el trajecte cotxe. D'aquesta manera, només els habitants de Girona i els de la seva àrea urbana més propera notaran el benefici que representarà el TAV.

L'estudi, finançat per la comunitat europea, que ja s'havia presentat anteriorment, fa referència a la integració horària i tarifària –que el govern ja ha establert– entre els diferents tipus de transport com una de les solucions per facilitar l'accés a l'estació de Girona i l'opció que la gent deixi el cotxe per agafar el tren. En aquest sentit, afirma que es detecta la voluntat inicial de canviar el mitjà de transport a favor del TAV, però que això s'ha d'impulsar també amb mesures alternatives perquè suposi una competència real per al vehicle privat. Per això, a part de l'aparcament de l'estació, considera que calen places als afores de la ciutat, ben connectats amb l'estació amb transport públic, que incentivin els habitants de les rodalies de Girona.

Estacions alternatives

Els trens Avant també pararan en molts casos a les estacions de Figueres i de l'aeroport de Girona, que podran ser l'alternativa per a la gent dels afores de Girona, ja que en tots dos casos les estacions seran molt més accessibles perquè seran fora de qualsevol nucli urbà i amb aparcaments al costat. L'estació de Figueres, situada a l'extraradi de la ciutat, també podrà donar servei a la resta de la comarca, la Garrotxa i fins i tot el Pla de l'Estany, mentre que la de l'aeroport de Girona ho faria al Baix Empordà, la Selva i parts de la Garrotxa i Osona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.