Infraestructures

Les claus

Un maldecap per a Girona, però també per a Barcelona

El nou escenari de Ryanair a Catalunya preocupa Girona, però també hauria de preocupar Barcelona. Girona veu com es fa efectiva, en part, una amenaça latent a l'aeroport, que era que Ryanair marxés totalment o parcialment de les instal·lacions de Vilobí. S'haurà de veure quina base mantindrà la companyia a Girona, i els milions de viatgers que es perdin s'hauran d'intentar compensar negociant amb altres companyies. Però la situació també és dramàtica per a l'aeroport de Barcelona, que veu com es va especialitzant cada vegada més en vols de baix cost. Lluny del que reclama la societat política i civil catalana, que és fer de Barcelona un hub per a vols intercontinentals, el creixement de Ryanair al Prat allunya l'aeroport d'aquest objectiu. A diferència del que passa a Barajas, sembla que Aena no té problemes per permetre aquest augment d'operacions de Ryanair a Barcelona, sigui a costa de qui sigui. Pocs mesos abans que es consumi la privatització del Prat, sembla un regal enverinat per als futurs gestors: quan una companyia disposa d'un slot –el permís per volar en un espai aeri en una hora concreta– per a cada una de les rutes, automàticament li correspon el dret a mantenir-lo fins que la companyia vulgui.