Infraestructures

Foment estudiarà fer un tercer rail provisional per connectar el port

Inmaculada Rodríguez Piñero va dir que Foment “considera” la possibilitat de construir un tercer rail a les línies de la costa i de Vilafranca, fins a Castellbisbal, per donar una sortida provisional en ample europeu a les mercaderies del port de Tarragona, com ja s'ha fet al de Barcelona. “De solucions provisionals n'hi ha d'haver al mínim possible, i més si la foto final és un tram nou amb doble via, però, si no, el 2020 necessàriament caldrà un tercer rail, i tot el que sigui escurçar, perfecte”, reflexionava. L'alt càrrec del ministeri fins i tot va convidar l'Autoritat Portuària a fer-li arribar l'estudi tècnic que està acabant de redactar –assessorada per Ferrocarrils de la Generalitat– per analitzar la viabilitat de l'obra, que ahir van reivindicar tant els responsables del port com el president del Cercle d'Infraestructures i diputat de CiU, Pere Macias, que exposava: “A Barcelona ho van fer en dos anys, i estaria molt bé que ara es plantegés a Tarragona, perquè el ministeri ha demostrat bons reflexos, i l'estudi del port pot ser un bon punt de partida”.

150 milions, un any i mig

El director del Port, Francesc Sánchez, avançava en aquest sentit que el cost seria d'uns 150 milions, i creu fins i tot que podria estar fet “d'aquí a un any i mig”, ja que Foment s'estalviaria expropiacions, estudis informatius i tràmits d'impacte ambiental. Carles Montejano, de la Plataforma en Defensa del Ferrocarril al Camp, va expressar el seu desacord per la “saturació del trànsit” a la línia, i va exigir l'aposta per la solució definitiva d'un eix per l'antiga Reus-Roda, “també per a passatgers, per desfer l'error de situació de l'estació del Camp”.

Per la seva banda, el president de l'Autoritat Portuària, Josep Andreu, va exposar el temor que el port quedi despenjat del corredor mediterrani, ja que en el seu estudi tècnic Foment no en planifica l'accés. “No hi hauria res més frustrant que veure'l passar per davant i no tenir-hi accés per cinc o deu quilòmetres de via”, va dir. Rodríguez Piñero el va tranquil·litzar dient que sí que es preveu, ja que el mediterrani “és un corredor logístic i no una concatenació d'infraestructures, i se n'ha estudiat la connexió a tots els ports i grans plantes industrials, com la química de Tarragona”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.