Tarragona dóna el tret de sortida de la campanya de Nadal amb el comerç més desunit que mai

Tarragona va donar ahir el tret de sortida de la campanya nadalenca amb l'encesa de llums, a la rambla Nova, però amb el rerefons d'una desunió evident entre el comerç. A l'acte, organitzat entre l'Ajuntament i la Federació d'Unió de Botiguers (FUBT), no hi va assistir el president d'aquesta entitat, Eduard Mañas, en senyal de protesta per la falta d'impuls i de promoció econòmica que, segons el seu parer, hi ha al consistori. «No es fa cap proposta, i les que es fan, ja les vam fer nosaltres fa mesos», va dir Mañas, que va insistir que, malgrat tot, la seva intenció és «sumar esforços». Per la seva banda, l'associació de venedors del mercat va expressar el seu suport a la FUBT, va demanar una «política comercial més sensata» i va reclamar que l'enllumenat arribi a més zones de la ciutat. Els venedors de l'entorn del mercat també estan en peu de guerra per la política comercial municipal.

El regidor de Promoció Econòmica, Sergi de los Rios, va lamentar l'absència de representants de la FUBT, de la Federació Comerç Cor i de venedors del mercat, que va qualificar de «rebequeria». El regidor, que va destacar la participació d'entitats com la Via T i Botiguers de Tarragona, va atribuir l'absència al repartiment de subvencions, que ha s'ha fet aquesta setmana i en què la FUBT no ha rebut totes les que va demanar.

Quant als llums, el 70% són de tecnologia LED, fet que representa un estalvi energètic del 40% respecte als que es van instal·lar el 2008. El consum serà de 204.000 watts.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.