Urbanisme

tortosa

La falta d'aparcament al nucli històric

El nucli antic guanyarà 446 places de pàrquing el 2012

Les obres als carrers, les zones de vianants i la concentració de serveis compliquen que es pugui trobar aparcament lliure

El pàrquing del carrer Montcada ja s'ha començat i el del Rastre s'adjudicarà enguany

El pàrquing del carrer Montcada costa 5 milions i es farà en 18 mesos

La falta de places d'aparcament és un dels punts febles de la mobilitat a Tortosa, però que s'agreuja especialment en el cas del nucli antic. Les obres en alguns carrers i les noves zones de vianants han complicat una situació que ja era força difícil per la trama urbana, i a causa també de la concentració de serveis com ara la biblioteca, els jutjats, les delegacions de la Generalitat i la Diputació, i l'escola oficial d'idiomes. A curt termini, a l'Ajuntament creuen que és impossible trobar una solució que puga satisfer veïnat, visitants i usuaris del nucli antic. Però el consistori ja ha començat les obres de dos projectes, un dels quals en col·laboració amb la Generalitat, per habilitar-hi un total de 446 places d'aparcament en de dos anys.

El primer dels aparcaments que entrarà en funcionament serà el del nou edifici dels serveis territorials de la Generalitat, que ja s'ha començat a construir al carrer Montcada. Tot i que les obres van a càrrec de la mateixa Generalitat, el pàrquing de l'edifici de les delegacions serà de titularitat municipal, i l'Ajuntament gestionarà 197 places de rotació. El termini de construcció de l'aparcament, que té un pressupost de cinc milions d'euros, és de 18 mesos.

Paral·lelament, l'Ajuntament ja ha aprovat el projecte i el reglament general del pàrquing de la plaça de Mossèn Sol, al barri del Rastre. La previsió del govern de CiU i ERC era la de portar la data d'inici del concurs públic de les obres al ple ordinari d'agost, però el tràmit haurà d'aprovar-se com a molt aviat el 13 de setembre. En aquest cas, el pàrquing subterrani tindrà un total de 249 places. L'estudi de viabilitat del projecte preveu que el cost del pàrquing no hauria d'ultrapassar els 4,2 milions d'euros, tenint en compte que es conservarà un tram de la muralla del Rastre. En aquest sentit, la quantitat és superior a la que havia previst invertir l'Ajuntament quan va presentar el projecte, uns 3,5 milions. Amb tot, són els mateixos 4,2 milions que ja apareixien en el pressupost de la societat municipal de gestió urbanística (Gumtsa) per al 2009. En aquesta mateixa línia, l'estudi de viabilitat també recomana modificar el nombre de places de pàrquing, ja que estableix un màxim de 249 places, mentre que la intenció inicial del govern de Ferran Bel era fer-ne unes 280. Siga com siga, l'estudi sí que manté el màxim de tres plantes que podria tenir el pàrquing del Rastre, la qual cosa ajudaria a solucionar la falta de pàrquing en aquesta zona del nucli històric. En principi, el pàrquing s'adjudicarà en concessió per a un període màxim de 50 anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SOCIETAT

Nou sistema contra el frau en la procedència de les avellanes

BARCELONA

Una escriptora gironina, guardonada als Premis Vila d’Ascó

girona
societat

Circulació de trens afectada entre Reus i Alcover pel xoc entre una furgoneta i un tren de mercaderies

LA SELVA DEL CAMP
infraestructures

El Govern diu que la falla de Gavà s’ha repetit a Rodalies per dèficit inversor

barcelona
societat

Revelen com era un cocodril de més de 70 milions d’anys del Pallars Jussà

TREMP

Arenys de Mar amplia la zona blava i de residents a la Musclera i a l’N-II

arenys de mar
societat

Sense servei l’R3 de Rodalies entre Ripoll i Vic

VIC
infraestructures

Liciten la millora del ferm de 2 quilòmetres de l’AP-7 a Gelida

GELIDA

L’AMBici arriba a l’Hospitalet i completa així el seu desplegament

L’Hospitalet de Llobregat