Infraestructures

baix penedès

infraestructures

El govern defensa que l'impacte del Logis és assumible

Cimalsa assegura que diversificarà el teixit econòmic

Alerta que la logística sense ordre és més perjudicial

El director general de l'empresa pública Cimalsa, Ignasi Ragàs, va defensar ahir la “necessitat estratègica” del Logis Penedès just quan falten pocs dies per esgotar el període d'informació pública del seu pla director, que es tancarà dilluns vinent. Després que tant els tres ajuntaments del Baix Penedès afectats pel projecte (l'Arboç, Banyeres del Penedès i Sant Jaume dels Domenys) com la plataforma No Fem el CIM anunciessin al·legacions, Ragàs va subratllar ahir la importància d'aquesta plataforma per “ordenar” el sector logístic.

“Està comprovat que una distribució sense ordre i esquitxant el territori genera un impacte pitjor”, va assegurar en resposta a les crítiques rebudes des de la comarca.

Impacte “assumible”

Així, Ragàs, que va presentar el pla director a la Cambra de Tarragona, va subratllar que el projecte “no generarà un monocultiu” logístic al Baix Penedès, sinó que “diversificarà el teixit econòmic” de la regió. “La Generalitat ha planificat aquest espai prioritzant una necessitat nacional, però també estatal i europea”, va afirmar.

Pel que fa als impactes negatius que pugui tenir en l'àmbit local, va avançar que s'haurà de treballar per “mitigar-los i compensar-los, si cal”, tot i que, durant la presentació del document, va considerar que eren “absolutament assumibles” pel territori amb uns “certs tractaments”. Els diferents grups contraris havien criticat l'augment del trànsit de camions que podria suposar la posada en marxa del projecte, a més de la pressió demogràfica sobre l'interior de la comarca que provocaria.

La interconnexió, en dubte

El director de Cimalsa, però, va tornar a oferir diàleg a les administracions locals contràries al Logis, i va insistir que es treballarà per tal de trobar “el millor encaix”. El govern va subratllar els beneficis en “sostenibilitat i reducció de la contaminació” que suposarà la plataforma logística, que possibilitarà la interconnexió, en el cas del transport de mercaderies, entre el ferrocarril i la carretera. Ragàs, però, no va voler entrar a valorar com es veuria afectat el projecte (que està previst que entri en funcionament el 2015) si, com tot apunta, s'endarrereix l'arribada de l'autovia A-7 i el ferrocarril d'ample europeu. “Confiem que aquests elements conflueixin i, si no, els haurem de fer confluir”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
medi ambient

Denúncia a Fiscalia per la presència d’excavadores a l’Espai Protegit dels Muntanyans, a Torredembarra

Mor un home arran d’una baralla a la Barceloneta

BARCELONA

El Centre de Naixements de l’Hospital de Martorell torna a l’activitat

Martorell
educació

Educació registra més de 2.000 casos de violència escolar aquest curs

barcelona
BANYOLES

Detecten al Pla de l’Estany 50 colònies de gats amb 400 individus

BANYOLES

El 75% dels processos de justícia restaurativa a Tarragona i l’Ebre es van resoldre amb èxit l’any passat

TARRAGONA
judicial

A judici un grup que obligava 26 dones a prostituir-se

TARRAGONA
GIRONA

Les associacions turístiques denuncien les pintades en establiments

GIRONA
societat

El govern valorarà si aixeca l’emergència per sequera al Ter-Llobregat

barcelona